LIHASKUNTO
CORE 45, LIHASHUOLTO, KEHONPAINOHARJOITTELU

Core

Keskivartaloon keskittyvä tehokas lihaskuntojumppa. Tavoitteena on vahvistaa erityisesti vatsaa ja selkää, unohtamatta kuitenkaan tärkeitä ryhtiin ja tasapainoon vaikuttavia lihaksia. Jumppa sisältää alkulämmittelyn, lihaskunto-osion ja loppuvenyttelyt. Kenkiä et tarvitse, mutta juomapullolle ja hikipyyhkeelle on käyttöä.

 

Kehonpainoharjoittelu

Tunnilla opetellaan erilaisia oman kehon painolla suoritettavia voimaa ja taitoa vaativia liikkeitä. Kehonpainoharjoittelu kehittää voiman ohella myös koordinaatiota, tasapainoa ja liikkuvuutta joten se toimii tehokkaana oheisharjoitteluna monelle lajille. Käytämme tunneilla monipuolisesti erilaisia harjoitusmenetelmiä esim. kiertoharjoittelu, patteriharjoittelu ja pariharjoituksia. Tälläkään tunnilla et tarvitse kenkiä, mutta juomapullo ja hikipyyhe tulevat tarpeeseen.

HUOM! EI KEVÄÄN 2020 OHJELMISTOSSA

Kehonhuolto

Rauhallinen tunti, joka sisältää alkulämmittelyn, kevyen lihaskunto-osuuden sekä liikkuvuutta kehittäviä dynaamisia- ja staattisia venytyksiä. Jokainen tekee liikkeet omaa kehoa kuunnellen joten tunti sopii kaikille iästä ja kunnosta riippumatta. Kenkiä ei tarvita, mutta ota mukaan juomapullo ja hikipyyhe.

Kamppailu Mix

Kamppailu Mix  on tarkoitettu 16 vuotta täyttäneille tehokkaasta treenistä ja kamppailulajeista kiinnostuneille. Treenit koostuvat eri kamppailulajienharjoitteista eli luvassa on lyöntejä, potkuja, painia, vääntöä ja kääntöä. Jokainen treeni kehittää lajitaitojen lisäksi lihaskuntoa, liikkuvuutta, tasapainoa, kehonhallintaa ja koordinaatiota. Harjoitteet tehdään aina ohjatusti ja turvallisesti yksin tai parin kanssa. Lyöntien ja potkujen harjoittelussa käytetään tyynyjä, säkkejä ja pistareita. Tunnille voi tulla ilman mitään kokemusta kamppailulajeista, riittää kun on intoa ja halua kehittää itseään. Tunnille tarvitset sisäliikuntavarusteet, juomapullon ja hikipyyhkeen. Salilla on jonkun verran hanskoja yms. varusteita, mutta hygieniasyistä suosittelemme omia hanskoja / käsisuojia. Salilla on myynnissä hanskoja alk. 20€, joten varusteiden hankinta ei ole hinnasta kiinni.


Kettle Mix

Kettle Mix keskitytään kahvakuulan ja oman kehon hallintaan. Harjoituksen voi myös tehdä ilman kahvakuulaa. Kahvakuulan kanssa tehdään erilaisia harjoitteita , jotka kaikki eivät ole perusliikkeitä , vaan kuulan kanssa yhdistetään kehonhallintaa , esim kävely erilaisissa asennoissa , sekä vartalonpysty/vaakatasossa tehdyt erilaiset harjoitteet.
Harjoittelu on turvallista , koska se tehdään oman fyysisen kapasiteetin ehdoilla.
Harjoitus on intensiivinen ja pitää sisällään sykkeen nostamisen ja laskemisen erilaisten harjoitteiden kautta.
Kettle Mix harjoittelussa jokaiselle tehdään oma henkilökohtainen tavoite, oli se sittenyksittäinen liike , määrätyn liikkeen toistomäärä tai sykkeen ylläpitäminen tavoiteajanpuitteissa.
Kettle Mix harjoittelussa pyritään siihen , että harjoittelija oppii tuntemaan ja lukemaanoman kehonsa suoritustasoa ja voimavaroja. Kuormitusta lisätään oman kehityksen mukaan.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot Harri Hämäläinen p.045-1013534 tai h.hamalainen.karate@gmail.com